Wat een heerlijke dag

Wat een heerlijke dag was vorige week donderdag!
Oké, het begon iets minder doordat ik mij verslapen had en het regende toen ik uit het raam keek. Dat was niet de bedoeling! Ik had op een mooie zonnige dag gerekend, want voor de morgen stond een wandeling op het programma. Snel douchen, spullen pakken en de auto in naar Schagen.Onderweg nog wel wat regen gehad, maar naarmate ik dichter bij Schagen kwam werd het droger gelukkig.

Na een lekker bakkie thee, zijn we met vijf meiden en één heer gezellig gaan wandelen in en net buiten Schagen. Onderweg kwamen we reigerskolonie tegen, waar de nesten al druk bezet waren.


We hebben tijdens de wandeling een rondje gedaan op de tuin van één van de meiden. Zij vertelde zo enthousiast over haar tuin, dat ik al helemaal zin kreeg om in onze eigen tuin aan de slag te gaan. Ook ben ik heel benieuwd hoe het er daar van de zomer allemaal uitziet. Leuk om ideeën op te doen voor onze eigen “boomgaard” en moestuin. Nog maar een keer een rondje aan de wandel daar dus! In de tuinen waren al de eerste tekenen van de lente te ontdekken. Helemaal toen we in het weiland ernaast de lammetjes zagen. Voor mij is de lente begonnen, zodra ik de eerste lammetjes buiten heb gezien.

Tijdens de wandeling is het gelukkig droog gebleven en probeerde het zonnetje al door het wolkendek heen te komen.
Na een gezellige en lekkere lunch heb ik afscheid genomen van de meiden om mijn reis voor te zetten richting de kust.

Ik kom niet meer zo heel vaak in dit gedeelte van de provincie, dus wilde ik er gelijk gebruik van maken om de zeelucht op te snuiven. Dat is echt het enige wat ik mis van het wonen in West Friesland, de zee!
Op weg naar Callantsoog, ben ik eerst gestopt bij het Zwanenwater en heb de route van 2 kilometer gewandeld. Ik had gehoopt wat vogels te kunnen fotograferen, maar dat viel tegen. Op een paar Merels na geen vogel gezien en heel weinig gehoord. Er waren wel veel ganzen. Een mooi gebied om te wandelen, dat wel! (klik op de foto, om deze beter te bekijken).

Na een koppie thee in het zonnetje op een terras in Callanstoog, ben ik het strand op gelopen. Ondanks dit niet het stand is waar ik ben opgegroeid voelt het altijd weer als thuis.
Wat is de zee toch heerlijk! Elke keer als ik op het strand ben, vind ik dat het ik vaker moet doen. Dit is echt genieten, de zee, de golven de geur en het geluid! Heerlijk! Het zonnetje erbij maakte helemaal compleet 🙂

Deze slideshow vereist JavaScript.

 

Het was een heerlijke dag!
en Ja, het is eindelijk lente!!!

 


Plaats een reactie